top of page
חיפוש

איפה כובע הליצן של הדורמיציון?


בתאריך לא ידוע בסוף המאה ה-19 עלה הצלם הצרפתי הנפלא פליקס בּוֹנְפִיס (Bonfils) על גג בית הספר קולג' דה פְרֵֵר הסמוך לשער החדש והרביץ סדרה של תמונות נוף מעלפות. אחת מהן צולמה לכיוון דרום-מזרח והנציחה בעיקר את שוליו הדרומיים של הרובע הנוצרי, כלומר את הפטריארכיה הלטינית ואת מגדל דוד. אלא שבונפיס, כפארה עליו, לקח את המצלמה עוד כמה מילימטרים ימינה וכך קלט גם את החומה המערבית של העיר העתיקה ואת הר הטרשים הקירח הדרומי שלימים יקומו עליו הטיילת וארמון הנציב.

גזרתי אפוא את הקטע הזה ואחרי קצת הגדלה, קורט פחחות וטאץ' של צבע, העליתי את היצירה לכאן, כדי שגם אתם תוכלו להתפעל מהקישקס של מגדל דוד (לפני החפירות) מהמראה הדרמטי של החומות באור אחר הצהריים (הרבה לפני החפירות), והכי מגניב - מזה שמה שהציץ אז מהר ציון לא היה כובע הליצן ומגדל הפעמונים של כנסיית הדורמיציון שתיבנה בהמשך, אלא צריח קבר דוד וכיפותיו, שהיום בקושי נראים לעין.

אני מצרפת כאן לסיום צילום של כל העסק בימינו, כדי שאפשר יהיה לראות איך המרחב הזה השתנה עם השנים, בתים נוספו, כבישים נסללו, אבל גם אז מישהו חשב שאין בעיה לתקוע עמוד דגל - ובמקרה שלנו, אנטנה - בגודל מפלצתי ליד צריח מגדל דוד ולקלקל לנו ככה את הנוף.


854 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page